Wednesday, January 1, 2020

Aasta 2020 - ootused ja eesmärgid


Head uut aastat, armsad lugejad! Olgu see täis rõõmu, kordaminekuid, põnevust ja kõike muud, mida ise soovite!
Kuigi ma eelmist aastat kokku võtvas postituses rääkisin veidi aasta tagasi antud lubadustest, siis ega ma päris kindel ei ole, kas neid just nii nimetama peaks. Pigem just eesmärgid, soovid või midagi taolist. Minu jaoks on lubadus põhimõtteliselt püha, mis tähendab seda, et kui olen juba kellelegi midagi lubanud, siis püüan seda mistahes hinnaga täita. On tulnud ette olukordi, kus siiski mingil põhjusel olen lubadust murdnud, aga see teeb mu enesetunde kohutavalt halvaks ning pigem ütlengi lubaduste asemel, et "ma väga proovin", "soovin" vms.
Niisiis, selle aasta eesmärgid ja ootused... Panen neid kirja päris mitu ja mitte tähtsuse järjekorras, vaid nii, nagu parajasti pähe tuleb. Võimalik, et tulebki tähtsuse järjekorras.

  • Olla lastele võimalikult palju olemas, kõigile neljale. On selge, et erinevas vanuses lastel on erinevad vajadused ja kõigi vajadused ei ole kohe näha, aga ma tõesti tahan olla hea lapsevanem ning anda oma parima, et neist julged, iseseisvad, empaatiavõimelised jne inimesed kasvatada. Lisaks igapäevastele asjadele tahan neile pakkuda ka huvitavaid elamusi nii kodus kui kodust väljaspool. 
  • Saavutada kontroll kehakaalu ja toitumise üle. Võib ju mõelda, et on tähtsamaidki asju, pole aega jne, aga lisaks välimusele mõjutab kehakaal ka tervist ja mitte vähe ning kui pole tervist, pole enam midagi. Ma tahan ise elus veel palju ära teha, lapsed vajavad mind veel pikka aega ning haige või hädisena ei suuda ma kumbagi. Lõpp vabandustele ja liikuma, korralikult toituma!
  • Õppida paremini aega planeerima. On selge, et nelja lapse, talu ja erinevate muude kohustuste kõrvalt ei jää kuigi palju aega üle, magada tuleb ju ka. Siiski arvan, et võtmesõnaks on just ajaplaneerimisoskus. Ma armastan küll mõnikord asju spontaanselt teha ja see pole ka alati halb, aga selleks, et aasta lõpus endaga veidi rohkem rahul olla kui eelmisel aastal, tuleb oma tegemised kriitiliselt üle vaadata, vähem niisama aega surnuks lüüa või tühjalt unistada ning rohkem planeerida, lisaks mõelda iga tegevuse puhul, et kas seda on ikka vaja või kas ma seda väga tahan.
  • Kogeda uusi asju. See võib tunduda tähtsusetuna, eriti peale eelmist punkti, aga uued kogemused hoiavad erksana, annavad toredaid emotsioone. Näiteks olen ma ammu tahtnud malemängu selgeks õppida, isegi mängukomplekt juba riiulisse valmis ostetud.
  • Reisida. Ei pruugi üldse pikk reis olla, isegi mitte välismaale, aga mõnikord on tore kodust kaugemal ära käia, kas siis selleks, et huvitavaid elamusi kogeda või selleks, et mõista, kui hea ikka kodus on. Sobib hästi ka esimese punktiga.
  • Teha ära juba eelmisel aastal kavas olnud suurprojekt "Garaažist mängumaja". Liiga suur projekt, et seda päris üksi teha, aga mõte on minu ja siia panen siiski kirja asjad, mida ma tahan teha, mitte asjad, mida teised ka selleks tegema peaksid. Küll hiljem saavad abilised ära mainitud.
  • Tegeleda oma hobidega. Olen teadlik, et hea ema olemiseks peab mõnikord mõtlema ka enda vajadustele, et oma tass oleks täis. Mul on aegade jooksul olnud palju hobisid, millega olen suuremal või vähemal määral tegelenud. Alanud aastal tahaksin eelkõige tegeleda kirjutamise, pildistamise ja käsitööga, mis praegusel eluetapil on kõige südamelähedasemad. Ma ei plaanigi neid tööna teha, kuigi hobi ja töö ühildamine pidi olema ideaalne variant, aga lihtsalt et saada paremaks ja luua midagi. Kui mõni neist peaks kasvõi vähesel määral midagi sisse ka tooma, seda parem, aga esialgu suuri lootusi ei hellita.
  • Hoida talu toimivana ja loomad õnnelikena. Loomad on armsad ja nendega on niisama ka tore, aga on selge, et sellisel määral neid lemmikutena ei peaks. Et loomad ka miskit sisse tooksid, tuleb neile võimaldada korralikud söötmis-pidamistingimused, samas ei saa unustada ka normaalsete müügivõimaluste leidmist, paberitöö korras hoidmist jms. Samuti peab kurgikasvatus korralikult toimima. Mulle meeldib maal niisama ka elada ja talutööd teha ning raha minu jaoks iseenesest tähtis pole, aga reaalsus on see, et mul on neli last ja tänapäeva ühiskonnas päris ilma rahata neile kõike vajalikku pakkuda ei ole võimalik.
  • Jätkata õpinguid. Ma ei saa kirjutada, et tahan ülikooli ära lõpetada, sest sügisel jätkates lõpetan eeldatavasti 2021. aasta kevadel, aga see on tõepoolest lõppeesmärk. Puudu on vähe, kaks praktikat ja magistritöö. Olles kursusekaaslaste pealt kõrvalt näinud, kui raske ja ajamahukas on magistritöö kirjutamine, otsustasin lõppenud aasta sügisel veel ühe aasta vahele jätta. Praegu arvan, et see otsus oli ainuõige, sest Siim oli ikka veel väga pisike, aga kunagi tuleb ju edasi minna ning praegu tundub, et selle aasta sügisel võikski õpingutega jätkata.
Saigi vist enamus kirja. Mis välja jäi, polnud ehk nii oluline. Seda kõike tundub võibolla palju, aga eesmärgid peavadki suured olema. Pealegi, kui need siia niimoodi avalikult kirja panna, kõigile soovijatele lugeda, siis pingutan ehk rohkem.

Kas ja mida teie endale selleks aastaks lubate? Millised on teie eesmärgid/soovid/ootused?





No comments:

Post a Comment