Friday, January 24, 2020

Lugemine on lahe!


Selle postituse pealkirja näppasin Malenelt. Ta ühel päeval ütles nii, kui rääkisime meie uuest väljakutsest. Ah et millisest väljakutsest? 
Paar nädalat tagasi sattusin juhuslikult kas FB või kuskil mujal peale üleskutsele võtta osa üritusest "Tartumaalt Põhjamaadesse". Oktoobri lõpuks tuleb läbi lugeda 50 Põhjamaade kirjanike raamatut. Nojah, väljakutseid armastava inimesena tahtsin kohe osaleda. Ma ei tea, mis minuga mingitest võistlustest või väljakutsetest kuuldes toimub, kaine mõistus kaoks justkui kuhugi ära. Kuigi ma olen kunagi olnud väga usun lugeja, on fakt see, et eelmise aasta jooksul lugesin läbi vaid 2,5 raamatut ja sellest on 50-ni ikka väga palju minna. Vaba aega pole ka teab mis palju. Aga kui teisiti mõelda, siis olgem ausad, ega ma 24/7 või isegi mitte kogu ärkveloleku aja ilma puhkepausideta rakkes pole ning mida ma seni neil hetkedel tegin? Põhiliselt sisustasin aega telefonis. Seda aega ei pruugi päeva jooksul olla palju, mõnel päeval üldse mitte, aga võib ju proovida. Kui ma ei saa oktoobri lõpuks 50 raamatut loetud, siis ei saa. Ma ei pea osalemise eest kuhugi maksma, mul ei ole mitte midagi kaotada, ainult võita. 
Mõnda Põhjamaade kirjanikku teadsin. Aga mitte palju. Kusjuures läbi aegade minu lemmikraamatu (või täpsemalt triloogia) autor on ka ju norrakas Trygve Gulbranssen. Arvestades, et ülikooli lõpetanuna võiks minust klassiõpetaja kõrval saada ka eesti keele ja kirjanduse õpetaja, tuleb kirjanduse alane silmaringi laiendamine kindlasti kasuks. Huvitav on see, et olin just enne väljakutsest teada saamist ühe raamatu läbi lugenud, kunagise naabrinaise kirjutatu ning mõtlesin, et peaksin seda rohkem tegema.
Raamatukokku läksin rõõmsalt ja ootusärevalt. Olin otsustanud suhtuda väljakutsesse hästi avatult ning lasta endale pigem raamatuid soovitada. Kuidagi olin just veidi aega tagasi mõelnud lugemisblogi peale ning nüüd andis sellisest väljakutsest osavõtmine põhjust ka blogi tegemiseks. Siin ei tahaks asju nii keeruliseks ajada, lugemisblogidel on minu teada hoopis teine sihtrühm. Anu raamatukogus hakkaski rääkima, et kuna ma olen bloginud, siis ehk ma tahaksin ka väljakutse raames loetud raamatutest kirjutada. Rääkisin talle siis plaanist loetud raamatutest kirjutamiseks hoopis uus blogi teha. Nüüd on mu virtuaalse lugemisnurgakese link ka Pala raamatukogu veebilehel. Blogis on praegu 2 postitust olemas, kohe teen kolmanda ja neljanda ka. Uskumatu, olen veidi rohkem kui nädalaga juba 4 raamatut läbi lugenud! Ma nimelt sattusin ühte triloogiat lugema ja muidugi tahtsin ma teada, mis tegelastest edasi saab. Tegelikult on sellele triloogiale kirjutatud veel ka neljas ja viieski raamat, nii lugesin kiirelt neljanda ka läbi. Viies on aga Palalt praegu juba kellegi teise poolt laenutatud. Loen siis vahepeal midagi muud. Igatahes näib, et saan isegi pooliku jaanuariga kuu plaani täidetud. Kui võrdselt ära jagada, siis tuleks oktoobri lõpuks 50 raamatu lugemiseks iga kuu neid just nimelt 5 lugeda. Tegelikult ongi vist mõistlik talvel veidi rohkem pingutada, sest olgem ausad, kevadel mul ikka nii palju vaba aega pole. Suvel ka ei pruugi olla. 
Kui nüüd keegi selle blogi lugejatest tahab teada minu muljeid loetud raamatutest, vaadake siia (link)!

No comments:

Post a Comment